Få finere hud med stretching

Huden er kroppens største organ, og påvirkes av utallige faktorer. Alt fra hvilke produkter vi smører på den, hva vi velger å spise og drikke, hormoner, og ikke minst stress.

Det er ikke ukjent at man i tider som eksamensperioder, eller hektiske uker på jobben, kan se urenhetene poppe opp og gløden bli byttet ut med rødhet og irritasjon. Dette er blant annet fordi kroppen produserer stresshormoner og adrenalin, som ikke er hudens beste venner over tid.

Å gjøre litt rolig yoga eller strekke ut kroppen kan hjelpe mye i tider som dette. Ved å sette av litt tid til seg selv og bruke pusten godt, får vi roet ned tankene og kroppen, som igjen vil kunne styre oss bort fra høye skuldre og produksjonen av disse stoffene.

Mange har også erfart at å strekke ut vil gjøre stive nakker og andre vondter bedre, noe som igjen vil gjøre at vi slapper av bedre i hverdagen. I tillegg til dette vil det for mange bli lettere å sove – noe både kroppen og huden trenger for å være på sitt beste.

Å strekke ut er for absolutt alle, og er slettes ikke reservert for mennesker som lett får albuene langt forbi tærne eller liker å stå i bro i timevis. Det viktigste er at man finner øvelser som passer for sin kropp og sitt nivå, og ikke minst ta hensyn til dagsformen.

LES OGSÅ: Den beste ansiktsoljen for oss over 30

Jeg strekker ofte ut for å lande litt etter en lang dag, på morgenen for å våkne, eller i løpet av dagen hvis jeg merker at hodet løper litt for fort.

Ta på deg noen gode myke klær, finn et stille sted og sett kanskje på litt rolig musikk. Hold hver enkelt øvelse så lenge som 3-5 minutter, slik at du kan synke inn i den og kjenne på kroppen og følelsene som kommer opp. Pust dypt inn og helt ut, så vil du merke at du kommer dypere inn i stillingen etter hvert som minuttene går. Det vil ofte være litt ubehagelig i starten av hver øvelse, men ved å bruke pusten går ubehaget etterhvert bort. Anbefaler likevel ikke å gjøre øvelser som føles direkte vondt.

Ønsker du ytterligere hjelp til å finne roen, er Inner Light Calm Balm perfekt å smøre på pulspunktene mens du strekker ut. For eksempel på håndleddene, brystet og i nakken. Den inneholder nydelige eteriske oljer som bergamot, lavendel, frankincense og sandalwood, som vil hjelpe å roe ned både kropp og sinn.

Dette trenger absolutt ikke være et stort prosjekt. Så lite som 10 minutter vil kunne gi en god ro som du kan ta med deg videre inn i dagen. I videoen over viser jeg mine favoritt øvelser.

PS! Klikk deg inn på vår Instagram-profil og delta i vår Grateful Giveaway!

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Lagre

Anne-Line Erlandsen

Anne-Line er utdannet holistisk helsecoach ved The Institute For Integrative Nutrition, og er gründer av Holistical. Gjennom sosiale medier og personlig coaching inspirerer hun jenter verden over til å ta livet i egne hender, med et positivt tankesett og sunne livsstilsendringer. Ellers fyller hun hverdagen med reising, yoga, meditasjon, naturlige skjønnhetsprodukter, plantebasert mat og en daglig dose latter.

Du liker kanskje også:

Slik får du naturlig hvite og vakre tenner

Glem sterke blekemidler og syntetiske tannkremer – her er tipsene som gir deg hvite, vakre og sunne tenner på den naturlige måten.
Les mer

Slik booster du huden innenfra

Jeg synes det er så kult med hudpleiemerker som tenker naturlig skjønnhet både utenfra og innenfra. For det er jo ikke til å legge skjul på at det er kombinasjonen
Les mer

Derfor bør du bytte til naturlig deodorant

Deodorant var en av de første tingene jeg byttet ut da jeg gikk over til renere og mer naturlige produkter. Grunnen er at vanlige deodoranter inneholder en rekke stoffer som
Les mer

Leave a Comment:

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *