Finn inspirasjon i de mørke månedene

Selv om jeg elsker jordfargede blader, varm kakao og frisk luft som river i ansiktet, så er ikke den såkalte høstdepresjonen ukjent for meg. Å gå mot mørkere tider kan gjøre flere av oss litt tunge til sinns.

Å ha følelser, både gode og vonde, er menneskelig – så det er ikke noe vi skal være redde for. Likevel synes jeg jo det er morsomst når jeg føler meg bra. Derfor har jeg noen tips i baklommen for tider som er ekstra kjipe.

Et av tipsene er å fokusere på det positive, og drømme seg litt bort. Hver morgen skriver jeg en liste over ting jeg er takknemlig for i livet mitt. Jeg tenker litt på perserkatten jeg skal skaffe meg når jeg blir eldre og det store biblioteket jeg skal ha i huset mitt når den tid kommer. Følelsene våre er ofte et resultat av hva vi tenker på, så å være bevisst på hva som foregår i hodet kan være veldig lurt.

Andre viktige elementer for at jeg skal holde humøret oppe er sunn og næringsrik mat, bevegelse og litt egenpleie. Jeg synes alltid det høres ut som jeg er 240 år, og ikke 24, når jeg sier ting som dette – men det er bare så utrolig viktig å ta godt vare på seg selv. Gi seg selv den beste pleien både innenfra og utenfra – med produkter, mat og ord.

Mennesket er komplekst, og vi er alle ulike. Derfor er jeg stor tilhenger av å prøve ut tips som høres fornuftige ut og ikke minst lytte til hva egen kropp gir av signaler. Å forske på seg selv kan faktisk være ganske så spennende.

Siden jeg føler at morgentimene setter standarden for resten av dagen, så er en god morgenrutine viktig for meg. Over finner du rutinen jeg har i disse tider og som jeg bevisst har laget meg for å komme i bedre humør.

Jeg starter dagen klokken seks med en halv time yoga eller stretching. Da bruker jeg ofte Therapie sin olje, for å berolige hodet og muskler. Så går jeg på badet og renser huden med produkter som gjør meg skikkelig glad, samtidig som jeg drikker litt friskt vann. Jeg bruker ISUN sin coconut cucumber ansiktsrens, Algae Peptide serum og Sapphire olje pluss rosevann og kremen fra S.W. Basics som leppepomade.

LES OGSÅ: Dette er kroppspleien som både gir myk hud og ro i sjelen

Så er tiden inne for å lage seg litt varmt å drikke og en god varm frokost hvis jeg er sulten. Jeg passer alltid på å få i meg ekstra mye næring når jeg jobber med å bli gladere, så tilskudd som disse benytter jeg meg ofte av i smoothie og havregrøt.

Etter det går jeg meg en god tur – uansett om jeg vil eller ikke. Frisk luft er så godt for oss og er vi heldige så ser vi solen også. Lykke!

Denne rutinen er tilpasset min hverdag og hva jeg har tid til – så finn inspirasjon. Viktigst er det likevel at du lager din egen perfekte morgen med ingredienser som gjør deg og kroppen din glad.

Anne-Line Erlandsen

Anne-Line er utdannet holistisk helsecoach ved The Institute For Integrative Nutrition, og er gründer av Holistical. Gjennom sosiale medier og personlig coaching inspirerer hun jenter verden over til å ta livet i egne hender, med et positivt tankesett og sunne livsstilsendringer. Ellers fyller hun hverdagen med reising, yoga, meditasjon, naturlige skjønnhetsprodukter, plantebasert mat og en daglig dose latter.

Du liker kanskje også:

Trines vei til et “Renere liv”

Velkommen Trine Hetland, – vår nye bidragsyter på bloggen! Hun har et brennende engasjement for helse og livsstil, og elsker å skrive og ta bilder. Hun har alltid hatt stor
Les mer

Velkommen til GREEN BEAUTY WEEK 2016 + Vinn eksklusiv ISUN-behandling

GREEN BEAUTY WEEK startet som en drøm om å samle det beste innen naturlig skjønnhet og velvære på ett sted. Og det har virkelig blitt en “green dream come true”.
Les mer

3 tips for lengre og sterkere negler

Neglene er for meg en morsom måte å fullføre stilen min på, eller sette den lille ekstra touchen på et antrekk. Det er mye forskjellig man kan gjøre med dem,
Les mer

Leave a Comment:

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *